1 maj. Min tvdebut.

Arbetarklassens dag. Denna dag brukar arbetarna demostrera men det verkar inte så många som engagerar sig i det längre. Hörde till och med att en del industriarbetare jobbar idag. Det är ju ändå röd dag så det är ju märkligt.
Iaf där jag växte upp så kom Mona Sahlin till talarstolen i slutet på demostrationståget ett år. Svt och tv4 var där och filmade hennes tal. Ganska stort för en sådan liten håla.
Jag var där med en kompis och vi kollade på kändisen Mona, min kompis som inte var så blyg av sig gick fram till henne efter talet, jag hängde på, det gjorde tv4 med.
Min kompis frågade Mona varför hon inte höjde barnbidraget. (Han fick sitt barnbidraget insatt på sitt ungdomskonto varje månad och detta  blev därför hans hjärtefråga) Mona svarade något i stil med att det var en viktig fråga och givetvis ville hon göra det bättre för barnfamiljerna, blaha blaha..
Så var altså min tv debut. Jag stod mellan Mona och min kompis och var aldeles för generad för att röra mig ur bild och sändes därför på alla nyhetssändningar denna dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0