Min första krock.

Om man inte räknar med att jag backat på saker och åkt ner i nåt dike i min ungdom så är det här den första krocken.
I ett långt liv händer det iaf en gång får man tänka.
Det var två olyckor ganska samtidigt så det var mer eller mindre kaos på akuten.

18.55 TRAFIKOLYCKA PERSONBIL - ÄLG, RV 62 RÅDA. En familj, två vuxna och två barn färdades norrut på Rv 62. Deras personbil kolliderade med en älg. Samtliga fyra förda till akuten, Centralsjukhuset, Karlstad. Lindrigt skadade. Barnen födda 1991 och 1996. 

19.54 TRAFIKOLYCKA, RV 61, BOFASTERUD, KARLSTAD. En personbil kolliderar med en älg. Den bakomvarande personbilen kör in i sidan på den framförvarande. En person i den första och en familj på två vuxna och två barn, födda 2005 och 2007, förda till akuten, Centralsjukhuset, Karlstad med lättare skador.

Vi var altså i den senare olyckan, ingen som bröt något eller så. Det var värre i den första jag låg i samma rum som nån utav de barnen och det var en del blod sådär ser ju alltid värre ut än vad det är! Hade drapperi för så jag såg inte riktigt men hon skrek helt hysteriskt, tror det var nyckelbenet som var brutet och det gör säkert rätt så ont! Sen var hon ledsen över att läkaren var tvungen att klippa upp kläderna, antar att det var nåt brutet i benet.

Vilgot och Doris fick iaf åka hem vid tio tiden och jag var hemma ca tre på natten. Jag slog i huvudet i bilen så dom ville väl vara säkra på att inget var fel i nacken, det var det ju såklart inte bara lite blåmärken men jävlar vad drygt att ligga i exakt samma ställning i sex timmar! Bara det gav ju nackskador!

Bilen är ju inte så fin just nu men skitsamma bara barnen klarade sig! Hann tänka många tankar innan min bil slog i den andra, sen kom älgen över på våran bil och försökte väl röra sig så Doris såg att den levde, den dog innan ambulansen kom och det nog det som var det största traumat för henne, hur det gick för stackars älgen som rammlade på vägen =/
Barnen fick jättesöta gosedjur av polisen och sen i ambulansen oxå, sen hade Doris skitkul hela ambulansfärden och om jag får säga det själv så var ambulanskillen sjukt snygg haha.


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Men usch, tur att det gick bra iaf!! Var ni i den bilden som körde in i den bilen som var framför som krockade med älgen? Tur det gick bra!!

2008-10-12 @ 18:46:37
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Å

Skönt att ni klarade er helskinnade! Inte roligt att krocka inte.

Kramiz Åsa

2008-10-12 @ 21:44:29
URL: http://goto.glocalnet.net/asa-linda/
Postat av: Å

Vad skönt att det gick bra för er.



Kramiz Åsa

2008-10-12 @ 21:45:30
URL: http://goto.glocalnet.net/asa-linda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0