Varför man inte ska äta Ppiller.

Läste det här i en träningsblogg, varför man inte ska äta p-piller när man tränar! Och inte annars heller, tycker det är sjukt att det fortfarande används P-piller!

Vi Människor har 2 könshormon Testosteron och Östrogen, Vi kvinnor har mest östrogen och killar testosteron..
Testosteronet är Annabolt, dvs muskel byggande 
(Därför killar bygger lättare än tjejer)
Vi tjejer har en liten mängd av det här testosteronet.
När man nu tar P-piller tillsätter man kroppen östrogen.
Östrogen "bryter" ned Testosteronet och sammlar på kroppen vätska!
Dvs man frå svårt för att bygga muskler, inga muskler ingen fettförbränning = man får mer fett..

Så av P-Piller kan man säga att man blir Fet och Klen


Kommentarer
Postat av: Nikki

Ppiller borde fan förbjudas som du säger.. Och de flesta barnmorskor borde omskolas.. Jag ville börja med ppiller för jag helt plötsligt börjat få sån mensvärk och ont i ryggen.. Hon tog blodtryck på mig och sa att jag hade lite för högt, nog för jag stressat så mkt på jobb på senare tid. Ställde en massa frågor och sen fick jag ett recept. Sakta men säkert blev jag jätte deprimerad, åt allt jag inte brukar äta, gick upp i vikt, började gråta för ingenting. Tom mina vänner undrade vad som var fel på mig. Började få andningssvårigheter på nätterna o tryck i bröstet..



Ringde barnmorskan och hon sa det är biverkningar, att jag skulle ge det tre månader minst..

Går hem o läser på förpackningen.. Jag ska inte äta de om jag röker.. sluta om jag får andninssvårigheter och tryck i bröstet och svåra depressioner..ringde en läkare och jag hade nog fått blodpropp om jag inte slutade självmant..bläääääääää

2008-10-26 @ 23:00:34
URL: http://nikkilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0