Hemma igen

Nu är vi äntligen hemma efter två dagar i sjukhussäng, jag är inte så mycket för att ligga på avdelning 11 efter att jag låg där i sommras för det är världens tråkigaste ställe verkligen! Och nu är det ju virustider så man får inte ens ta emot syskonbesök...  Så jag åkte hem tidigt, personalen tyckte jag var knäpp men det är faktiskt skönast att komma hem till sin egen säng, soffa, ducsh, mat och allt sånt!

Vilgot föddes 08,58 med kejsarsnitt och det var en fin upplevelse, inte alls som jag trodde. Det var lugnt och läkarna var jättesnälla och man blev väl omhändertagen. Själva snittet gick fort men förberedelserna tog ca 45 minuter, jag fick 4 liter dropp innan och narkosläkaren la ryggbedövningen som inte gjorde alls ont att ta, sen satte de in en kateter och tvättade magen, ritade vart snittet skulle sitta, ändrade läge på mig för att blodtrycket inte skulle sjunka, jag har ju väldigt lågt tryck så det krävs inte så mycket för att jag ska svimma. Fick ett dropp till med nåt annat och så satte de på EKG och syrgas som kliade i näsan.
Sen kollade de att bedövningen värkat och man kände ju att de tog i mig men inte att det gjorde ont, dom talade som tur var inte om när de skulle skära men barnläkaren pratade med mig undertiden de skärde och när jag frågade vad de gjorde för det gungade i magen och då hade de redan skärt upp och börjat. Sen talade läkaren om när han skärde i livmodern och så sög de upp fostervattnet och Lars tittade faktiskt på när de drog ut Vilgot ur magen. Det kändes som att någon låg på magen och så gungade det mycket. När han väl var ute så skrek han och jag fick säga hej innan de gav honom till Lars som fick gå och klppa navelsträngen och väga och mäta, dom gav honom en spruta med Kvitamin och sen kom Lars tillbaka till mig som höll på att bli ihopsydd och jag fick ha Vilgot på mig tills det var klart. Sen fick jag träffa Lars och Vilgot i uppvakningsrummet efter att jag fått byta säng och fått bandage på magen.

Jag skulle absolut gjort snitt igen om jag skulle ha ett till barn (vilket jag INTE ska) men detta var en dröm jämförelse med Doris förlossning. Visst har det gjort ont nu efteråt men inte så man inte står ut och det finns ju värktabletter om det är så..

Vilgot var 54 cm lång och vägde 3605 gram. I vecka 38+0, han var ju lika lång som doris men hon gick till vecka 42+0.

Doris är väldigt snäll mot sin bror och pussar och klappar honom, hoppas det håller i sig =)
Nu ska vi lägga oss i sängen och mysa framför idolfinalen.

image42

Kommentarer
Postat av: Madde

GRATTIS!!! Vad fin han är=) Skönt att höra att det gick så kanon. Det gör alltså inte sååååå ont i magen eller?? Tyckte du rätt tjej vann Idol?

2007-12-08 @ 09:51:32
URL: http://princez.blogger.com
Postat av: Marie

Grattis han är ju såååå söt:) jag har en elektrisk pump eftersom jag pumpat i snart 6 månader så skulle en hand pump ta alldeles för lång tid eftersom jag pumpar 6 gr per dygn. dubbelpumpar så går d ännu fortare. tänker inte sitta längre i onödan

2007-12-08 @ 12:20:40
URL: http://sezzan85.blogg.se
Postat av: Sandrah

Härligt att allt gick så bra =) han är juh supersöt!

2007-12-09 @ 21:22:24
URL: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0