Igångsättningen

Jag fick dropp satt kvart i elva på förmiddagen och värkarna satte igång, dom höjde droppet från 9 ml/timma till 54/timma med nio ml höjning en gång i halvtimman, som mest kunde man få 100ml/timma så det såg lovande ut att jag fick värkar redan av 9 ml, var öppen två cm redan så någon gel tyckte läkaren inte behövdes läggas.
Men så när jag låg på 54 ml så kom värkarna varje minut och de frågade om jag ville ha smärtlindring, jag beslutade mig för att vänta med det tills de skulle ta hål på hinnorna en halvtimma senare. Innan de skulle ta hinnorna så skulle kollade läkaren hur öppet det blivit. Fortfarande två cm... inget hade hänt! Efter flera timmar värkar.
Fick ha dropp två timmar till och då kom värkarna var 30 sekund, men inget hände. Då stängde de av droppet för att bebisen inte skulle ha det för jobbigt och jag hade värkar en timma till innan de avtod till mer vanliga förvärkar...

Så nu är jag hemma UTAN bebis efter totalt nio timmars värkar, det som skulle gå så fort! Nu har jag valet att göra ett nytt försök 10/12 eller planera ett kejsarsnitt. Ska bestäma mig idag.


Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Lycka till..

2007-12-04 @ 08:04:05
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Madde

Jag trodde Vilgot hade kommit ut nu!!! Hur blir det, väntar du tills måndag lr vill du göra kejsarsnitt?

2007-12-04 @ 15:42:52
Postat av: Sandrah

Men usch vad jobbigt utan att det hände någonting.. stackare

2007-12-05 @ 19:19:35
URL: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0