JulJul

Nu är det Julafton och jag är extremt trött men ska ta mig igenom dagen ändå, mysigt med jul såklart! Vi har ätit risgrynsgröt och Doris har öppnat morgonklappen och delat ut en till sin lilla bror med. Hennes klapp som hon valde på måfå inehöll en leksaks truck och Vilgots klapp inehöll en babytvål med en val på.
Nu käkar Doris i godisskålen och jag funderar på om man kan gå och lägga sig en halvtimma innan man börjar förbereda maten, vi ska äta ganska tidigt vid halv två. Så vi kan dela ut julklappar sen och efter det ska jag åka ut till stallet och mocka och släppa in hästarna. Sen är det kväll! Och om det är som igår när vi skulle sitta uppe så somnar jag väl vid åtta tiden.
Igår kom en granne hit och frågade om vi kunde vara tomte för hans barnbarn idag, eftersom både Lars och jag inte vågar säga nej till folk som frågar om saker så ska Lars vara tomte hos dom idag och han har nog en del ångest för det, jag förstår honom! Jag skulle nog bli blyg för barnen och inte få fram ett endaste HOHO.

Imorgon åker vi på Julmiddag till Pappa och då ska jag ta sovmorgon först så man inte somnar i maten. Hoppas Vilgot kan hänga med på den iden.

Men god Jul på er allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0