Måndag

Jag har såklart lyckats bli sjuk och får inte ett dugg gjort. Det gör ont i såret att hosta och givevis kliar halsen hela tiden. Vilgot sover massa, mest på dagen. På natten är han lite gnällig och äter mycket, men jag står ut för han är en väldigt mysig bebis och man glömmer bort nattens bök på dagen.
Har inte duchat eler klätt på mig än, somnade med Vilgot vid tolvtiden och sov till halv tre. Doris är på dagis idag och träffar kompisarna så nu sitter jag och väntar på att hon ska komma hem, Lars gick och hämtade henne.
Imorgon ska vi till BVC och väga Vilgot. Var ju på sjukhuset igår och vägde honom för hemgång (vi gick ju hem i fredags så då får man komma tillbaka och väga)
Han vägde 3300 gram iaf, gått ner 300 gram sen födelsen så vi får se vad han ligger på imorgon två dagar senare, hoppas det vänt iaf men jag tycker han äter hela sin vakna tid så han borde ju gå upp nu..

Jag skulle gärna vilja bada badkar, nån som vet när man kan göra det? hur många veckor? Vilgot verkar gilla vatten med så det ska bli kul att ge honom hans första bad, väntar tills navelstgrängen ramlat av tänkte jag.

Nu kommer nog snart lilla Doris och vill äta middag så ska jag läsa lite bok med henne sen så hon inte känner sig bortglömd. Samvetet känns mycket bättre när man haft lite egentid med bara henne under dagen, nu är hon ju mest med Lars och verkar ty sig mest till honom men det är ju ganska skönt att hon inte är så mammig som hon kan vara just nu iaf. Drömmer hon mardrömmar eller vill något annat så ropar hon alltid på Lars, han är nog snällare och lättare att övertala =)

Kommentarer
Postat av: Marie

tror man får bada efter man slutat blöda och avslaget är borta för de är då de är som störst risk för infektion när de inte är färdig läkt. och ärret måste ha läkt också ganska bra innan. JAg fick ju bara durscha ett ganska bra tag efter

2007-12-10 @ 16:03:19
URL: http://sezzan85.blogg.se
Postat av: Sandrah

Ropar hon Lars då eller Pappa?

2007-12-12 @ 11:47:20
URL: http://xenophobia.blogg.se
Postat av: saraseal

bloggsvar:
pappa ropar hon

2008-01-04 @ 15:06:12
URL: http://saraseal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0