Mvc

Imorse fick jag efter tre arbetsdagar tag på min Barnmorska på MVC. Hon är för det första omöjlig och nå och för det andra totalt förvirrad och dessutom svårt att erkänna det. Nu var problemet att hon glömt att skicka in mitt moderskapsintyg till försäkringskassan, det ska görs SENAST i vecka 25. En del barnmorskor skickar in direkt efter ultraljudet i vecka 18.
Hur som helst så ringde jag för att be henne göra detta då svarar hon följande "Men det gör jag alltid i vecka 25 så det kommer skickas in efter ditt nästa besök."
Ok sa jag men jag är ju i vecka 33! och Försäkringskassan har 3 månaders handläggningstid! Då svarar hon...
"Ja just det, men då har jag skickat in det igår eller jag menar i fredags." (jag har lämnat tre meddelanden till henne)
Ja men du är SÄKER på att de är inskickat nu då? "ja det är jag" Jag litar inte på henne ett dugg så jag ska ringa till fk hela veckan och kolla om det kommit in, jävla kärring så här är hon med pricis allt! Vecka 32 var första gången hon ens mätte magen, normalt?
Sen har jag fått ut en annans besökstid till MVC till mig, en tjej som heter Annelie Rydhen, inte ens likt mitt namn? född 69. Det åppekade jag oxå för den förvirrade barnmorskan men det sa hon inte gjorde något och frågade när jag ville ha min tid. Men Hallå! Ska den där stackars Anneli inte få sin tid då? "Jo jag kan ju kontakta henne, vad hette hon?" Säger återigen hennes namn och personnummer.. Men kärringen säger inte ett dugg om att det kanske är ett misstag att skicka ut en annan gravids kvinnas personuppgifter till mig?
Om jag någonsinn ska ha ett till barn ska jag vägra gå till henne, det lovade jag mig själv när jag väntade Doris ocå men det är en annan historia, när hon skickade mig på tillväxtul utan anledning bland annat...

Kommentarer
Postat av: Annika

Nämen vilken barnmorska! *morr*

2007-10-23 @ 20:49:19
URL: http://annikas-annikas.blogspot.com
Postat av: Sandrah

Ehh vilken mysko barnmorska. Hade du henne sist också? Det hade jag aldrig pallat med..

2007-10-27 @ 11:12:38
URL: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0