Däckade i soffan.

Nu har jag varit hos ögonläkaren med D och vi fick ett tråkigt besked om hennes högeröga. Det har försämrats mycket sen sist och den enda som kan rädda ögat är att tvinga hjärnan att använda det. Dvs att sätta lapp för det friska öga. Glasögon hjälper henne inte alls. Förmodligen kommer hon få helt bra syn när hon blir stor och inte ens behöva ha glasögen eller linser men då måste vi börja med lappen nu.
Och det kommer bli ett helvete eftersom hon knappt ser på det ögat i nuläget. Vi ska börja med tio minuter om dagen och sen öka tills hon kan gå med lapp ca tre timmar per dag.
Aja bara att ta tag i det. Kommer att kännas hemskt men vad ska man göra?
Vi tröståt iaf på MC efteråt och jag som skulle vara så nyttig tog en bönsallad, Smakade sådär..
Sen delade på en glass och jag tror att både Doris och jag är lika mätta och utslagna här i soffan nu. Hon kollar på Pippi Långstrump och jag sitter här vid datorn. Skulle inte förvåna mig om vi somnade lite...

Kommentarer
Postat av: tina

yepp chilicheesen får inhaleras hur vi vill. När inte chefen är där. tyvärr smakar dom shit. Trist med lapp för ögat för lilltösa. Vad heter kidsen och hur gamla är dom? pöss

2008-08-12 @ 15:43:47
URL: http://thaw.blogg.se/
Postat av: tina

naw vad sött. men jag kan lova dig att även hur goda dom är så är det absolut inte värt att jobba i den misären. Hoppas D blir bättre. lilla skruttan. Är hon lika söt som sin mamma eller=)

2008-08-12 @ 15:48:43
URL: http://thaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0