Plötsligt händer det.

Här sitter jag nu. Medans jag nattade den ena ungen så hade den andra gått och lagt sig och somnat i sin säng. Visserligen med kläderna på men ändå! Det är flyt för en ensamstående mamma.
Nu ska jag bara sitta blixt stilla eftersom strömsladden till datorn glappar.
På tvn går en dokumentär om svettiga människor. Fy fan vad jobbigt! Dom svettas även när det är kallt och måste sitta still.

Nu ska jag även hålla ställningarna i Mats pokerspel medans han går till macken. Han har gett mig tydliga instruktioner:

Qvidde säger:

Hur gåre me tomatsoppan?

sälen säger:

mja sådär

Qvidde säger:

äter du annat?

sälen säger:

jo............

Qvidde säger:

okey inge chips hoppas jag!

sälen säger:

nää smöegås

Qvidde säger:

ät inte för mycke smögensås

sälen säger:

nä jar har slutat nu =)

Qvidde säger:

bra de, är du sugen på lite poker nu eller?

sälen säger:

ja ok!

sälen säger:

ska jag spela med dig?

Qvidde säger:

tänkte du kunde spela åt mig, ja måste gå till macken innan dom stänger...

sälen säger:

jaha haha nej det är nog inte så bra

Qvidde säger:

du satsar hårt när du får färg eller kåk! när du får ett par satsar du inte lika hårt! okey? =)

sälen säger:

okej

sälen säger:

par i ess då?

Qvidde säger:

då satsar du ganska hårt tills nån annan satsar hårdare då lugnar du dig!

sälen säger:

aa okej då

Qvidde säger:

AA=par i ess riktigt

sälen säger:

finns det ess på låtsas?

Qvidde säger:

Det finns fyra riktiga ess i en kortlek, tyvärr inga låtsasess..


Kommentarer
Postat av: Qvidde

Hur mycket vann vi medan jag var borta?

2008-08-12 @ 22:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0