Jul jul Jul!

Då var hörnlampan utbytt mot en julgran och jag har lagt mig till med klassiska hot och lögner.
"Hoppa inte i soffan då kastar jag ut granen." "Tomten kommer inte till barn som inte städar sitt rum"
Barnen tänker att`; Så där hemsk ska jag inte vara mot mina barn.. Jag tänker att era barn blir kanske inte så jävliga.
Jul är jävligt och stressigt. Jag hatar julpynt, tomtar och annat fult så här inreds julen sparsamt med vita julgranskulor och diskreta belysningar i fönstren. Man måste inte ha dukar med röda fransar och ljusstakar som blinkar i varendaste vrå.
Barnen har det köpts tio paket för mycket till och Vilgot fyllde ju just år så det den ungen inte har nu finns inte att köpa. Egentligen borde man ge en julklapp var. Så mycket mer uppskattat det skulle vara! Men vem ska börja?

Jag gillar julen, när man väl får in rätta stämmningen (inte av glöggrus) men inte allt det här hysteriska och fula runt om kring. Det går ju inte ens att gå in på Maxi nu för hela Sverige springer omkring därinne som yra höns.
Vi ska inte vara hemma på jul, så jag slipper julmat. Så skönt! Kommer smaka mycket bättre när jag inte stressat ihjäl mig för det! Kanske bästa julen någonsinn! När släkten är där så tänker jag nog ta en tupplur när kalle anka är, jag hatar kalle anka! Det gjorde jag tom. som barn, vad är det för dret? Nej nu ska jag passa på att sova middag när huset är fullt av barnvakter!

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Haha vad negativ du är då ;)

2008-12-21 @ 13:14:04
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0