Nyårsafton! Vilken dag!... (skojade)

Idag blev det som kanske väntat ingen powerwalk men jag var iväg och köpte löpskor, hade beslutsångest i affären och expediten gjorde det inte bättre med att lägga fram 120 olika par. Det slutade med att jag fick åka till en annan butik för givetvis fanns inte just min storlek på modellen som jag slutligen bestämde mig för. Å Jesus vad dyrt det är med löpskor! Tur var det att det var rea och dessutom 25 procent på rean.

Idag tog jag in hästarna och bestämde mig i sista stund att vara lite modig och ta in dom senare än jag tänkt, var så hungrig efter skoshoppingen att jag ville äta mat innan. Så hästarna var inne halv sju, det är ju inte så sent i vårat stall annars men idag när det är nyår så blir ju hästarna super rädda när det börjar skjutas raketer.  När de sista hästarna gick in så började skattkärr vakna till liv och det började smälla en hel del.. Tack och lov så skjuts det inte så mycket raketer som förr om åren. När jag hade min ungponny var han i princip i mitt knä hela vägen hem från ridhuset en nyår och då var klockan typ tre på dagen!

Nu känner jag bara att snälla klockan bli tolv nån gång så jag får gå och lägga mig! Jag har varit nära att somna sen åtta i soffan. Jag ska gå ut med dottern och kolla på raketer klockan tolv sen blir det marsch i säng för oss båda.  Nyår kan vara mysigt såklart men lite överskattat är det oxå, speciellt när man faktiskt vill sova och ändå tvingar sig att vara vaken!

Imorgon SKA jag prova mina nya skor,! Ska ta 5km på elljusspåret och kommer såklart inte orka springa mer än sammanlagt högst 1km, men det ska ändå vara en start. Får se vad hunden tycker om att följa med, han är i samma kondis som mig.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Men shit vad hurtig du ska bli då

2009-01-03 @ 12:05:17
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0