Hoppas ingen spyr i bilen

Plötsligt hände det! Båda barnen sover!!! Vad ska jag göra!? Sova jag oxå? Det vore vettigt, men fan vad skönt att få sitta lite själv hinna dricka upp kaffet som jag kokade i morse. Värma i micron? Snålt då..

Åh hoppas de sover länge... haha. Jävlar vad jag klagar men tvåbarnschocken börjar lägga sig nu.
Jag tänkte ju att "två barn är ju inte värre än en treåring, och bebisar sover ju hela tiden"  mmm Visst! Smart Sara. Om man ändå kunde förbereda sig på att det kommer bli skitjobbigt istället så kanske man inte behövt bli så chockad och förneka in i det sista. "Ja men det är jättemysigt, inga problem alls att ha hästar samtidigt, det går så bra dom får vara med i stallet... "
så fort Ville kommer till stallet så skriker han, inte alls så som jag sagt att det skulle bli, han skulle ju sova snällt i sin vagn ute på stallbacken i den friska luften, det gör ju alla barn? Så nu får han stanna hemma när jag åker, vilket gör att jag bara kan ta utsläppen på helgerna när Lars kan ta Vilgot. Sen kan jag inte säga till folk att "nej jag är supertrött jag kan inte gå på bergvik ikväll" Utan jag säger "Ja gärna, jag ska bara ehh... ducha"
dumdumdum...

Nu åker vi till Göteborg imorgon iaf, Sara har organiserat hela resan. Förberedelserna började idag:

Ring i panik till vetrinären idag (fredag) klockan elva på förmiddagen, förklara att hunden ska paras i Göteborg imorgon och du glömt ordna testikelintyg som de måste ha först, finns det nån tid? typ idag?! Hade tur de stängde klockan ett, fick tid kvart över tolv. Klockan var då kvart i tolv... Doris hade pyamas på sig och satt och åt macka, Vilgot var hungrig, jag luktade mjölk och svett, hundarna var inte rastade... Men på nåt jävla sätt så gick det och vi kom bara fem minuter försent.
Sen åkte vi hem, ammade Ville, lagade mat åt Doris, blev ovänn med Doris. Nattade Doris och sen hände det! Båda sov!!
iaf ska skynda iväg när Lars kommer kl halv fem och köpa spånbalar, lasta in i bilen... Åka till stallet, mocka, ta in hästarna fodra.. Möta hovslagaren, åka till maxi och handla nappar som Vilgot verkar gilla! Och frukost till imorgon. Sen åka hem,  amma...
Sen ska det bli Lördag, åka till stallet kommer ta minst två timmar för jag är så seg på morgonen. Sen hem, ducha, amma, amma, amma, packa, för det kommer jag glömma/inte orka idag. Sen åka... till Kristinehamn, lämna den andra hunden hos syrran, åka vidare till Göteborg, hoppas ingen spyr i bilen.


Hur lägger ni upp eran mammaledighet? Visst njuter man mer med första barnet? Även om bebis nummer två är lika underbar och lika mysig att snosa på, men man hinner ju fan inte!

Kommentarer
Postat av: Hannie

Bloggsvar: Hehe, ja om det vore så enkelt .) Nova har ju sitt dagis, sin pappa och mormor/farmor/farfar här och Erik har sitt jobb m.m. i Uppsala, men nån gång i framtiden har jag ju ändå tänkt flytta till Uppsala eftersom jag kommer därifrån. Dessutom är det ju lite tidigt kanske att flytta, vi har ju ändå "bara" varit tillsammans 5 mån .)

2008-01-04 @ 15:07:58
URL: http://cedella.blogg.se
Postat av: Madde

Jag har faktiskt funderat på hur du hinner andas och då får jag bara små glimtar av allt du försöker hinna med... =)
Ska Bebis få kärlek? Jag tror och hoppas att Bebis är en kille va, så du får ännu mer att göra framöver...

2008-01-04 @ 16:20:38
Postat av: saraseal

Bloggsvar:
Haha ja han är en kille, så det är bara att lämna bort honom när han ska få komma till så att säga!

2008-01-04 @ 22:03:52
URL: http://saraseal.blogg.se
Postat av: Sofie

Haha ja du, det finns INGEN mammaledighet som är så mysig som den första. Det går bara inte att jämföra. Med första barnet hade man INGA som helst förpliktelser mer än att njuta njuta njuta och se till så att båda mår bra. Sova, slappa, mysa hela dagarna. Inga tider att passa. Somna med bebis hela dagarna. Vara uppe skitsent på natten och sova på dagen när bebis sover. Bara vara och ha det skönt. NUU!! Nu ska man upp tidigt på morgonen även om bebisen sover, man ska fixa stora barnet på morgonen, åka och lämna på dagis, hem och röja undan all skit som stora barnet ställt till med, lagom tills man är klar är det dags att åka och hämta stora barnet igen, hem, laga riktig mat, ta hand om stora barnet (badning och allt) o så natta stora barnet och då har typ lillen redan somnat.. Helt sjukt!!

2008-01-10 @ 19:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0