Sverigedemokraterna.

En ny undersökning som tv4 presenterade nu på morgonnyheterna visade att Sverigedemokraterna har fått fler väljare i sydsverige. Jag skulle gissa på Blekinge och Småland. Undersökningen visade oxå att väljarna i huvudsak var lågutbildade och män. 
Det finns många människor som är fritänkande och sympatiska även utan utbildning. Men vissa lite mer inskränkta personer kanske behöver akademiska poäng innan dom går tillbaka till sina glasbruk.

http://www.hik.se/
http://www.vxu.se/
http://www.lu.se/ 

Sen att det är mest män som röstar på SD kanske beror på att kvinnorna i de här hushållen inte ens röstar? Dom kanske oxå behöver komma ut lite utanför hemmet. Kanske ni oxå kan kika in på länkarna och hitta nån kvällskurs?


Kommentarer
Postat av: Tobias Lindgren

Jag tror att du lyssnade dåligt och inte hörde vad undersökningen visade egentligen. Sd har en överrepresentation av personer utan eftergymnasial utbildning, och fler manliga än kvinnliga väljare. Förhållandet man-kvinna är ungefär 60-40 procent. Jag känner dock många sverigedemokrater, även kvinnor, som har eftergymnasial utbildning. Detta används endast för att stigmatisera och demonisera sd-väljare. Varför talar man inte om att SAP och VPK har liknande överrepresentation?



Är personer utan eftergymnasial utbildning inte människor? Det är ett oerhört väljare- och klassförakt som de sd-fientliga medierna visar. Kan inte personer utan eftergymnasial utbildning vara insatta i eller intresserade av politik? Själv har jag en civilingenjörsexamen på 300 poäng och tänker rösta på sd i de kommande valen. En överrepresentation innebär inte ens att en majoritet av partiets väljare är det utan att partiet utmärker sig från genomsnittet. För övrigt har sd som sagt cirka 40 procent kvinnliga väljare, och man har ett kvinnoförbund.



Det vore förresten roligt att få veta vilken utbildning du har själv med tanke på din stavning...

2008-06-23 @ 11:15:51
Postat av: sara

svar till tobias:



jag väljer vad jag talar om eftersom det är min blogg och ordet är fritt i sverige. bra va? Du får gärna skriva om det du vill i din egna blogg eller så.



Jag har inte gått på högskola. Men så vitt jag vet så lär man sig inte stava bättre där?

2008-06-23 @ 17:15:42
URL: http://saraseal.blogg.se/
Postat av: pinglan

hehe, ja, undrar vad han har för utbildning? SD utbildning?

2008-06-24 @ 18:25:23
URL: http://pinglanm.blogg se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0