Ny morgon

Nu har jag ätit en ORDENTLIG frukost och väntar på att mitt kaffe ska bli klart i perkulatorn. Min dotter är väldigt pigg i dag och har redan ställt väldigt många frågor under kort tid. Jag har ställt in aotomatsvaret.
Snart kommer det knacka på en unge som det gör varenda Lördagsförmiddag. Min bebis har förmodligen somnat till då, och han kommer vakna av att hundarna skäller.
Ungen kommer fråga om jag vill köpa aftonbladet och jag kommer svara nej tack och ge henne ett ursäktande och medlidande leende innan jag snabbt stänger igen dörren.
Stackars barn, måste jobba på sovmorgonsdagen. Man är mycket trött i den åldern, det minns jag. Jag kunde sova fram till tolv utan problem. Kan hon inte få veckopeng ändå? Eller hon kanske är pengagalen och arbetsnarkoman redan nu.
Jag kommer iaf inte köpa aftonbladet av henne, vill jag ha tidningen så hade jag köpt den i affären och det gör jag inte heller.
Undra om hon får ihop några pengar den där tidningsungen, eller kanke hon bara tycker det är kul!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0