Skänk lite blod.

Varannan Onsdag så lämnar jag plasma. Man får gott fika, gratis läkarkontroll, hivtest varje gång, lite presenter (pennor, kalender, isskrapor, reflexer och annat) och 100 kronor per gång. Men framförallt så skänker man något som någonannan verkligen behöver. Alla blodgrupper behövs! Man tänker ju om det var ens egna barn som låg där och behövde något, då skulle man vara evigt tacksam till blodbanken.
Jag har lämnat plasma i fem år nu, undantaget från mina graviditeter och tycker det är toppen!

Det gör INTE ont, man mår INTE dåligt efteråt det tar ca 30 minuter och det finns alltid massor av skvallertidningar att läsa, leksaker om man har med sitt barn och britsar för två om man har med en kompis som man vill töla med. Det enda man behöver tänka på är att äta ordentligt dagen man ska skänka blod eller plasma och att dricka ordentligt.



Såhär ser nålen ut, tjock jag vet men det är faktiskt inte så farligt! Sticker till som det gör på ett blodprov men sen känns det ju såklart inget.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Modig du är, jag skulle verkligen vilja för jag har sån ovanlig blodgrupp men jag är livrädd för nålarna.

2009-02-14 @ 21:33:49
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: sara

En liten nål är ju inget när man född ett barn?

2009-02-14 @ 22:09:54
URL: http://saraseal.blogg.se/
Postat av: Linda med tvillingdöttrar

Jag har en tid för "före testen" i början av mars. Har varit gravid (och efter-gravid) innan så jag har inte fått. Vet inte riktigt vad jag ska lämna, men det löser sig väl.

Jag är inte ett dugg stick rädd efter en tvillinggraviditet med rh- som innebar massor av prover samtag tog att jag massor av prover efter graviditeten också. Så det känns självklart. Det enda som oroar mig är att jag inte ska få pga lågt hb eller att jag väger för lite, man ska väl väga över 50 kg oavsett längd tror jag?

Skit bra att du gör en insats!

2009-02-16 @ 23:44:29
URL: http://mina2hjartan.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0