Arbetssökande.

Den här kvällen har jag ägnat åt jobbsökande. Har fått iväg sex ansökningar till väldigt olika jobb, men jag skulle bli lika överlycklig vilket utav dom jag fick.
Jag har varit arbetslös en månad nu, innan var jag ju på sätt och vis oxå arbetslös men föräldraledig på pappret. Men jag hade inget jobb att gå tillbaka till, bara en behovsanställning som det inte var behov av längre.
Att vara arbetslös kan vara jävligt knäckande, speciellt om man har barn. Barn sätter man till välden med ambitionen att ge ett så bra och tryggt liv som möjligt, men ibland blir det inte som man tänkt sig i liver. Mitt liv blev inte riktigt som jag tänkte mig, men jag har det väldigt bra ändå! Bortsett från att jag inte har något jobb, och det är så satans störande!
Jag kan med 99% säkerhet säga att jag inte får något av de sex jobben, det är det som är det knäckande. Så många som söker jobb och det vore just 99& större chans att få jobb om jag var man och utan barn.
Barn blir sjuka, man måste vara hemma, kvinnan är oftast hemma för vård av barn speciellt de ensamstående, det är det enda en arbetsgivare tänker på.

jaja det ordnar väl sig nångång?

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Lycka till iaf =)

2009-01-14 @ 12:33:52
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du behöver väl inte skriva i ansökan att du har barn. Undanhålla sanningen är inget olagligt =)

Lycka till ...

2009-01-14 @ 17:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0