Bara så ni vet.

Så var jag oxå lite sär när jag var liten. Dom körde nån test på lågstadiet som gick ut på att göra saker på instruktion och se hur man låg till, typ hoppa på ett ben och viffta med armarna i nått visst mönster samtidigt. Vet inte varför just våran klass fick göra detta men vi var lite av en testklass upp till nian. Iaf så hamnade jag och en märklig skara i en grupp som skulle ha extra gympa en gång i veckan medans de andra satt och räknade i skolbänken. Läraren som hade hand om gympan hette Olle, därför kallades lektionen "Ollegympa". Det lät ungefär lika efterblivet som Joels bitar. Det var vi barn rörande överenns om så kanske snabbt enades vi om att Olle var en störd hitler och vi skulle håna hans små gympashorts som slutade där låren började, glansiga.
Han var säkert jättesnäll egentligen, mutade oss med daimglass för att vi skulle hoppa tio jämfotahopp. Efter nån termin la dom ner Ollegympan, vet inte om vi gav nåt resultat eller hur det gick för de andra Ollebarnen i livet.


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Men usch för Olle.. i minishorts och solade hela jävla tiden. Satt på sin balkong med folie runt för att få bästa soleffekt :P

2009-01-08 @ 12:53:23
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Linda med tvillingdöttrar

Hehe, jag gick också på extra gympa och på extra sim. Extra gympan var till för bollrädda flickor. Jag blev egentligen inte "uttagen" men blev av någon anledning förolämpad av det (jag var ju naturligtvis mest bollrädd av alla) och krävde att jag skulle vara med bara för dramatikens skull. Det hjälpte naturligtvis inte ett dugg och jag satt mig igenom gympan resten av skoltiden. Märkligt nog fick jag alltid godkänt ändå?

Extrasim gick till så att jag satt på bassängkanten samtidigt som simläraren stod i vattnet och sa "dyk" varpå jag svarade "nej"... Nu är jag 22 och har fortfarande aldrig dykt.

2009-01-08 @ 23:54:58
URL: http://mina2hjartan.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0