Jehovas kom förbi.

Först trodde jag det var hyresrättsföreningen, av någon anlening så är jag otrevligare mot dom än Jehovas Vittnen. Jehovas tror ju iaf att dom gör något bra, hyresrättföreningen måste ju fatta att dom inte tjänar något till i världen.
Iaf så sa han en sån konstig sak. Dom brukar ju säga nåt för att man ska läsa deras bibel, men den här gubben sa: "Har du tänkt på att det finns en tjej som heter Maria i bibeln?" -Jaa..? "Har du även tänkt på att hon bytte religion.?" Jag svarade Ja en gång till, vet inte varför egentligen för jag hade ingen aning om att Maria bytt religion. Men han avslutade iaf samtalet med "Det är något att fundera på." Ja det ska jag göra sa jag och tog emot hans broschyrer.
Nu undrar jag vad fan han menade? Vadå bytt religion? Kanske var det meningen att jag skulle säga Nej på frågan och att det skulle bli ett samtal. Eller så har jag missat bibelhistorien totalt.
Folk blir så arga på Jehovas och visst dom är rätt störda men jag kan inte låta bli att tycka synd om dom, hela deras liv går ju åt den här övertygelsen, knacka dörr och skriva brev. Det är ett engagemang som man annars bara har i tonåren men dom är liksom fast där.

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Ja fy jag orkar ju inte med dem heller :P å de är så påstridiga!

2009-01-12 @ 13:16:56
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0