Mina kvällsfunderingar. Första delen


  • Jag funderar på om man kan borsta tänderna och ändå ta med sig ett glas med lightdricka i sängen, i mitt fall julmust. Jag menar utan att tandtrollen ska ta tänderna nu under natten, det är ju ändå sockerfri läsk?
  • Jag har en blåsa på sidan av tungan, långt in, har haft den några dagar. Den gör ont men jag kan inte känna den med fingret för allt smakas så salt på den sidan av tungan eller se den i spegeln.  Kanske inte är en blåsa? Eller är det herpes? Kan man ha det på tungan?

  • Min sista fundering för ikväll, Jag har köpt en facescrubb som doftar underbart och är väldigt fräsch, jag tror att jag är beroende av den. När jag ligger i sängen och ska sova så tänker jag helatiden, "Åh vad gott det luktar, har jag köpt en ny parfym? Är lakana nytvättade?" Sen kommer jag på, facescrubben! Det står på förpackningen att man ska använda den varje dag men det är klart dom vill ju att man ska köpa mer, men kan det inte vara lite som med lipsyl att huden kan bli beroende av den?

Vad tror ni? Har ni svar?


Kommentarer
Postat av: Linda med tvillingdöttrar

Tandkrämen skyddar även om du borstar före, det blir dock en ph sänkning i munnen när du dricker drickan. Salivproduktionen är dessutom låg under kvällen och natten vilket gör tänderna mer mottagliga för skador. Det är alltså ingen fara att göra som du beskriver ibland, men inget man borde göra varje kväll.

2009-01-05 @ 13:13:06
URL: http://mina2hjartan.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0