Befriad.

Idag fick jag tag på rätt person på Kronofogden som förstod min oskuld i det hela. Min anmärkning är borta. Det är lite av ett mirakel. Jag hade en jävla tur. Dock fick jag betala 1853 sek. Varför fattade jag inte riktigt men nu har jag iaf ingen anmärkning och det är ju huvudsaken.

Idag har jag lämnat blod, varit i stallet, på krf och sen hämtat barnen på dagis. Sen tog vi bussen ihop med en kompis och hennes son till bibblan. Barnen lekte en stund, låna böcker vågar jag inte det skulle bara sluta med att jag fick betala trasiga eller borttappade böcker.
Sen gick vi och åt buffe tillsammans på Mongolian. Jag lycketdes utan problem välja "rätt" mat för mig där så det gick kanon!
Nu är jag dock väldigt trött och imorgon ska jag göra en sak som jag saknat länge nu! Börja på gym :) Det ska bli skitkul! Jag saknar verkligen gympassen! Nu har jag ju en viss Malin med mig med så då fan ska vi träna!!! Dom hade även gympa för barn 2-5 år så barnen ska oxå med!

Nu ska jag natta barnen här och sen blir det nog en kopp te framför tvn.

Kommentarer
Postat av: Åsa-Linda

Men guud vad gött att du slapp anmärkningen även om det kostade lite.

Jo när du åker buss med bägge barnen så lär du helt enkelt Doris att gå fram till tant/farbror bussförare och lämna fram respasset och säga en skolungdom eller om kortet redan är inställt på det så lär du henne hur hon ska stoppa in det i kortläsaren. Annars ska du se till att föraren står still med bussen tills du gått fram med kortet och stoppat i det själv eller om det är laddat med vuxentaxa gått fram till föraren och betalat en skolungdom och gått tillbaka till vagnen.

Förhoppningsvis så får vi nytt betalningssystem till hösten och då kommer det att sitta kortläsare även vid mittdörren. Det negativa är väl att då kommer man inte längre få åka gratis med barnvagn...

däremot så åker ju 2 barn under 7 år gratis med betalande vuxen.

Kramiz Å-L

2009-03-12 @ 21:51:09
URL: http://goto.glocalnet.net/asa-linda/
Postat av: Madde

Vad gött att du blev av med anmärkningen!!!

Vart tränar du?

2009-03-13 @ 11:54:17
URL: http://metrobloggen.se/goforgold

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0