Hemma igen.

Köpte ett busskort i förmiddags och låmnade barnen på dagis med buss, det funkade bara man planerat lite med tiden.
Sen åkte jag vidare in till stan och gick på "föreläsningen" som faktiskt var bra!  Det var en tjej som informerade om sin studieväg och en studievägledare som jag pratade separat med om mina betyg osv. Sen var även Stefan Holm där, ni vet höjdhopparen. Han gör tydligen ny karriär som föreläsare om motivation och målsättning osv. Han var bra och underhållande, trodde inte det om honom faktiskt. Byxorna satt lika högt upp som när han hoppat höjdhopp.

När jag hämtat barnen på dagis så åkte vi hem med bussen igen och då är det Åsa som kör :). Hon körde bra!
Vi gick av vid lilla centrum och gick in på Världens mat och köpte mjölk och kakao (Malin mjölken låg jävligt gömd vid osten, men nu när det finns kan vi dissa konsum.)

Väl hemma var jag vrålhungrig så jag rörde ihop tonfiskröra och en omelett som även gick ner i barnens magar. Nu ska jag vila i soffan en halvtimma sen ska jag städa och så småningom åka till stallet. Så nu vet ni.


Kommentarer
Postat av: Åsa-Linda

Nu förstår jag varför du tog bussen idag...trist för dig! Fast jag tyckte det var kul att du råkade åka just när jag körde. Tänkte bara påminna dig om att du egentligen måste betala en skolungdomsbiljett för Doris(12:-)...Du åker gratis med barn i barnvagn...hade du en dubbelkärra så åker bägge gratis...konstiga regler jag vet. Jag brukar inte bry mig men vet att en del andra förare påtalar att du måste betala för det barnet som inte sitter i kärra.

Och är det nån förare som kör som en stolle så försök att memorera utseendet så ska jag skälla på personen i fråga sen;-)

Kramiz

2009-03-11 @ 21:32:27
URL: http://goto.glocalnet.net/asa-linda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0