Ingen sovmorgon.

Idag ska jag träffa en studievägledare klockan ett så barnen ska inte vara på dagis förens klockan tolv.. Men såklart idag när vi kunde haft sovmorgon så vaknar Vilgot klockan fyra!!
Sen får vi ju ta buss till dagis och stan idag pga det som hände igår.

Jag ska förklara:
Min post har ju blivit stulen, läkartider har försvunnit (tre stycken, bland annat en operationstid för min fot) Dom får jag betala nu när jag äntligen får min post igen, med inkassoavgift på 160 kr + 250 för varje utebliven läkartid. Ca 1000 kr altså.  Även ett paket från tradera försvann som jag betalat 320 kronor för. Ett paket från min mamma till barnen med stickade raggsockor som hon ängnat flera månader åt varje kväll.
Men det värsta är att fordonskatten hade skickats ut, med två påminnelser, som jag då inte fått. Så Transportstyrelsen skickade det vidare till kronofogden., Dom väntar tydligen inte sålänge.. Nu har jag pratat med kronofogden betalat skatten på 1200, plus RÄNTA och nästan 1000 kronor i nån avgift för att dom handlagt det hela. Men ÄNDÅ kommer jag ha en betalningsanmärkning i TRE ÅR för detta. Jag har aldrig i hela mitt varit så mycket som en dag sen med en räkning. Det är så jävla orättvist!
 
Igår polisanmälde jag detta iaf och till och med polisen skulle försöka övertala tanten på kronofogden men förmodligen kommer det inte att gå. Jag kan nu inte ta en ny lägenhet, köpa något på faktura, boka saker, banken kan säga upp mitt lån.. osv.
Men det värsta är att jag tänkt iaf inom ett par år eller kanske redan till hösten börja plugga (ska träffa studievägledaren idag). Men förmodligen får jag inte ens ta CSN lån nu!
Nu är det inte bara min post som har blivit stulen, även grannarnas så det här har verkligen förstört MYCKET för flera familjer.

Jo och därför kan vi inte köra bilen heller, det är körförbud på den. Tack och lov att jag inte åkt fast för det oxå och fått 6000 i böter eller något.
Det har inte varit så himla lätt att trolla fram de här "extra pengarna" så det kommer svida ett tag..


Kommentarer
Postat av: Åsa-Linda

Men hur fan kan folk bete sig! Ta andras post!!! De kan ju i alla fall varit så sjyssta att de efter att ha öppnat för att se om det fanns nåt av intresse och inte bara räkningar kunnat lägga tillbaka räkningarna åtminstonde. Urs vad arg jag blev nu. Kan du inte försöka gå ihop med de andra grannarna som blivit av med post att gemensamt anmäla så du kan visa för tanthelvetet på kronofogden? Lider verkligen med dig! Kramiz

2009-03-11 @ 21:26:28
URL: http://goto.glocalnet.net/asa-linda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0