Planer för helgen.

Idag har jag avklarat möte ¨på AMS, träna, handla inför kalaset på Söndag + lite till, tagit ut pengar till Lila, lagat och ätit middag just.
Kvar står att åka till stallet och ta in hästarna, natta barnen och försöka somna i tid. Imorgon ska jag upp och ta ut hästarna sen hem en sväng, städa, tvätta minst en tvätt sen till helgens projekt:
Rensa ur lägenheten!
Kläder ur min och barnens garderober, leksaker, skor ska samlas ihop till barnhemmen. Jag skänkte ju en del förra året och det kändes underbart att veta att Doris gammla barnkläder och babyleksaker kom till användning av övergivna barn. Det finns fortfarande måna barnhem i Baltikländerna och Polen (även Tyskland) som har det väldigt dåligt med saker till barnen.  Där kanske mamman är prostituerad eller har missbruk och lämnar barnet utanför grinden till barnhemmet. Hade det varit i Sverige så hade ju socialen hittat en ny familj till barnet men så funkar det inte där.. I Tyskland har man till och med luckor där man kan stoppa in sitt barn som man inte vill ha, anonymt. Helt sjukt, men kanske bättre än som det är i Kina där barnen läggs på soptippar och skriker sig till döds.
Nån mer som vill skänka så säg till! Allt är välkommet, snuttefiltar, leksaker, nallar, nappar, blöjor, kläder (från babystorlek till vuxen), spel, cyklar osv..
Lasset med saker går innan jul varje år men jag tänker få det rensat nu, skönt att ha det gjort! Så om nån mer vill lämna så kan jag ta med det nu när jag lämnar mitt. Annars lämnas sakerna till Väses församling.

På Lördagskvällen ska vi ta det lungt och på Söndagen är det ju Doris 4års kalas som gäller! Baka tårta och blåsa upp ballonger.

Kommentarer
Postat av: Sara

jo den har utgått, Izabelle har mailat och frågat dom. De som finns kvar i andra butiker är de finns kvar i lager, som utgår i sommar.

2009-03-20 @ 17:28:24
URL: http://divinyls.devote.se
Postat av: Sandrah

Nappar? Inte använda väl?

2009-03-20 @ 18:55:47
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: sara

Jo använda funkar sålänge dom är hela och kokade såklart..En del köper även nappar och skickar med.

2009-03-20 @ 19:10:22
URL: http://saraseal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0