Sedan hände detta.

Vi somnade nån timma förut allihopa så när jag sedan druckit en kopp kaffe satte jag igång och strukturerade om i garderoben, det har behövts ett tag. Nu inser jag åter igen hur otroligt mycket kläder jag har, men jag ser dom såklart inte när dom ligger i en gigantisk hög. Så jag beslutade mig för att istället för att köpa nya kläder organisera lite i klädkammaren. Det hela resulterade i en tur på IKEA, handlade till garderoben för stax över 100lappen och nu har jag allt i sin ordning! Köpte en stålvajjer, galger och en hylla.

När jag var på väg ut från IKEA så såg jag ett busskort på golvet. Gick med det till kuntjänst, om någon kanske kommer tillbaka och frågar efter det. Sen slog det mig att Shit vad vuxet gjort! I normala fall skulle jag väl inte varit SÅ ärlig? Fick lite panik där ett tag men det gick snabbt över när jag övervägde att ta med min kundvagnen i bilen (altså den lilla som man kan sätta en kasse på och ett barn, altså inte en stor kundvagn) tänkte den kunde vara bra att ha i stallet?

Väl hemma och grejandes med borrmaskinen och vajjerjävlen som inte gick att få av, tillslut ringde jag pappa om råd (jag har ingen avbitartång) han föreslog att jag skulle ta en stor kniv, en skärbräda och en hammare och försöka banka av vajjern, 30 minuter senare var den av. Ja jag vet att man kan vänta tills imorgon och köpa en avbitartång men jag hatar att halvgöra projekt hemma och lämna det ståendes, då blir det aldrig av! Sen blir det svårt att sova när man vet att det hänger en vajjer med massa skruvar i inne i garderoben, sånt stör mig.

När allt satt uppe och jag hängt galjerna fulla så rasade hela skiten, såklart hade jag försökt fuska genom att inte använda plugg. Jag vet inte varför men det känns alltid bättre när man fått fuska lite i ett IKEA bygge. Tyvärr håller det inte så bra så det vara bara att börja om..
Jag kände mig rätt händig, skulle gärna velat ha lite beröm av den arge snickaren. Han mjäkar ju så med tjejerna i programet och tycker dom är SKITDUKTIGA för att dom kan hålla i en hammare.

Så det har jag underhållt mig med tills nu. Missade ju Rosing på femman men ska se det på webben istället.


Han skulle varit stolt!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Skönt att få lite ordning på saker och ting! Jag skulle egentligen också fixa i garderoben, absolut köpa fler galgar. Förstår inte att man alltid har för lite galgar!?

2009-03-18 @ 11:30:47
URL: http://linneajhn.blogg.se/
Postat av: Anna

Och hur gick det med kniven?

2009-03-18 @ 23:14:22
URL: http://agahnim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0